Dvě poznámky

05.06.2016 17:28

Kopie z oficiálního webu DnV

04.05.2016 | Jiri Kopacek
Dobry den pane rediteli,

chtel jsem se Vas touto cestou optat, zda s exkluzivni vysi vstupneho na dernieru Brouka v hlave muzeme ocekavat i nejake zajimave zpestreni zaverecneho predstaveni. Ta vyse vstupenky se mi totiz zda byt opravdu zavratna...
Dekuji za odpoved a zdravim
J. Kopacek

Vážený pane Kopáčku,
Brouka v hlavě myslím není třeba zpestřovat. Bavit se jistě budete už tím, jak je inscenace narežírovaná a hlavně skvěle zahraná.
Závratné ceny na derniéru tohoto mimořádně úspěšného představení rozhodně nejsou a ani nejsme schopni uspokojit všechny zájemce. Navíc je cenová mapa hlediště diferencovaná a cenu si diváci, tak jako na všechna ostatní představení mohou zvolit podle svých možností.
Tomáš Töpfer

27.04.2016 | Lukáš Rambousek
Vážený pane řediteli,
rád bych reagoval na zprávu, která se objevila v médiích i na stránkách divadla, že se pan Preiss rozhodl ukončit své působení. Viděl jsem hry: Vstupte, Soudce v nesnázích a Brouk v hlavě. Přijde mi velká škoda, že již tyto hry s obsazením pana Preise neuvidíme. Neplánujete něco podobného jako divadlo Járy Cimrmana natočit tyto divadelní hry na video tak, aby si i následující generace mohla vychutnat geniální herecké výkony všech zúčastněných ve zmíněných hrách?

Předem děkuji za odpověď

Lukáš

Milý Lukáši,
záznam představení nemůže nikdy nahradit živé setkání diváků s herci. Záznamy divadelních představení existují a dokonce je mnoho inscenací, které profesionálně zaznamenala Česká televize. Ani ty nejlepší však nikdy nedosahují skutečných kvalit divadelního představení. K němu je potřeba, zvláště kdy se jedná o komedii, spoluúčast diváků, kteří v jeden okamžik sdílí s Vámi stejný zážitek. Navíc vydat záznam představení na DVD je komplikované. Nejen kvůli kvalitě, ale proto, že by se pak tento záznam nekontrolovaně a pirátsky šířil na internetu, což by bylo porušováním autorských práv a investice na výrobu takového záznamu a vydání DVD by byla tím pádem neúměrně nákladná.
Tomáš T.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Také dostávám oba typy dotazů. Ale vždy jsem jednotlivě odpovídal,že tyto dotazy musí divák položit vedení divadla. Neberte tedy,velmi prosím !!! moji následující poznámku jako nějakou oficiální odpověď. Je to pouze nejen můj názor " z lidu ". I já kritizoval ceny vstupenek na dernieru Brouka. Líbí se mi sousloví pana ředitele o " cenové mapě hlediště ". Připomíná mi to nápadně cenovou mapu bytů v Praze. Sám bydlím na Vinohradech u nám. Míru a platím 13 tisíc měsíčně nájem včetně povinných záloh poplatků Já vím,že kdesi na okraji OKRAJE okrajové Prahy bych možná platil cca o 2 - 3 tisíce méně,hledali jsme ..... Ještě,že zatím dosud i pracuji. Nebudu mít potom na vůbec žádný nájem v Praze a budu se stěhovat do levnějších někde Čech. Takže později já Pražák z Prahy pryč a na dernieře Brouka jsem rovněž už nebyl ze stejného principu,nepatřím mezi bohaté. Nejsou vstupenky drahé ve srovnání se zahraničím,ale na dernieru byly předražené ve srovnání s tím,co průměrný občan bere a může tak posléze vydat. Termín " cenová mapa " mne rozčiluje,tu jsem v zeměpisu nikdy neviděl ... nebo jsem tehdy při vyučování chyběl. Jan Veselý

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

I já patřím mezi DIVÁKY záznamů divadelních představení. Odjakživa. Také vím a nepotřebuji k tomu vysvětlení,že osobní zážitek z plného hlediště je nenahraditelný a nepřenositelný. Ale ..... zase šťourám! Originály slavných obrazů také doma nemám,reprodukce však ANO. Vidět originál v renomované galerii je skutečným zážitkem. Jenže necestuji,nechám si ten zážitek alespoň zprostředkovat. Viděl jsem nespočet divadelních " televizních " záznamů. Máte pravdu,můj řediteli,že jen menší množství záznamů je tak kvalitních i s reakcemi diváků,aby trošililinku zprostředkovaly ten skutečný osobní zážitek. Ano,ano,ano !!! Ale proč například amatérsky filmujeme a fotografujeme? Můj obrovský celoživotní koníček. Protože nám zprostředkovávají VZPOMÍNKY na tehdy opravdový zážitek v pohybu nebo staticky. Vyučoval jsem to i kdysi. A jen díky těm i nekvalitním divadelním záznamům můžeme stále a stále opakovaně vidět umělecké mistrovství škály herců nebo zpěváků. A vidět představení i jiných divadel,kam se jinak nedostaneme. V Chebu jsem např. častěji viděl úžasná jejich představení živě,ale protože jsem tam byl. Ze záznamů bych toho viděl daleko víc. V dnešním pokročilém stavu digitalizace snad není takový technický problém zabránit kopírování DVD. Přijde mi jako velká škoda těch našich " pracovních " záznamů jen pro potřeby divadla. Jan Veselý